WSPÓŁPRACA W realizacji swoich zadań CKP w Rzeszowie współpracuje ze szkołami zawodowymi z terenu miasta Rzeszowa, organizacjami działających na rzecz rozwoju szkolnictwa zawodowego i zasobów ludzkich, instytucjami rynku pracy, szeregiem podmiotów gospodarczych. Do najważniejszych z nich należą: – Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie – Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie – Powiatowy Urząd Pracy w Rzeszowie – Zespół Szkół Samochodowych – Zespół Szkół Mechanicznych – Zespół Szkół Elektronicznych – Zespół Szkół Energetycznych – Zespół Szkół Technicznych – Zespół Szkół NR1 – Stowarzyszenie Grupy Przedsiębiorców Przemysłu Lotniczego „Dolina Lotnicza” – Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe „INTERPETRO” – Wytwórnia Sprzętu komunikacyjnego „PZL-Rzeszów” S.A. Współpraca – Dolina Lotnicza Stowarzyszenie „Dolina Lotnicza” oraz szkoły z pięciu miast województwa zawiązały porozumienie CEKSO: Centrum Kształcenia Operatorów. Zadaniem CEKSO jest koordynacja kształcenia w szkołach technicznych województwa podkarpackiego z rzeczywistymi potrzebami przemysłu a w skali wieloletniej stworzenie światowej klasy Centrum Kształcenia Operatorów. Placówki oświatowe zrzeszone w CEKSO prowadzą szkolenie na poziomie średnim przyszłych pracowników firm przemysłowych Podkarpacia, głównie operatorów obrabiarek sterowanych numerycznie. Każda jednostka należąca do CEKSO ma swojego patrona. Centrum Kształcenia Praktycznego w Rzeszowie wspiera Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego „PZL-Rzeszów”. Współpraca w ramach CEKSO pozwala na zgłębianie zagadnień związanych z wdrażaniem: narzędzi nowoczesnego zarządzania produkcją, nowoczesnych technologii wytwarzania, narzędzi ciągłego doskonalenia. Centrum Kształcenia Praktycznego w Rzeszowie w ramach swojej działalności statutowej kształcąc młodzież dostosowuje formy i treści kształcenia do wymagań stawianych przyszłym pracownikom firm zrzeszonych w Stowarzyszeniu „Dolina Lotnicza”. Placówka prowadzi również szkolenia osób dorosłych w formie kursów dyktowane aktualną potrzebą przedsiębiorstw. Współpraca – WSK-PZL Porozumienie współpracy zawarte pomiędzy Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego „PZL-Rzeszów” S.A. a Centrum Kształcenia Praktycznego w Rzeszowie w 2005 pozwala na wzajemne świadczenie usług edukacyjnych dla pracowników rzeszowskiej WSK, nauczycieli i uczniów CKP. Strony porozumienia współpracują również przy doposażeniu sal dydaktycznych w niezbędne urządzenia, materiały, narzędzia. W ramach porozumienia: – uruchomiono nową pracownię CNC – przy wsparciu finansowym ze strony zakładu WSK – uzupełniliśmy pracownię obrabiarek konwencjonalnych o nowe maszyny, poprawiliśmy wyposażenie narzędziowe – utworzyliśmy pracownię pomiarów warsztatowych – otrzymaliśmy od WSK współrzędnościową maszynę pomiarową wysokiej klasy współpracującą z komputerem – szkoleniami, organizowanymi przez WSK zostali objęci nauczyciele i kadra kierownicza CKP – otrzymaliśmy konkretną pomoc materialną z WSK i „Doliny” w zakresie remontów i wyposażania pracowni CKP – zorganizowaliśmy 12 wycieczek tematycznych do zakładu WSK W planach jest stworzenie kolejnych pracowni, które pozwolą na kształcenie specjalistów aktualnie potrzebnych w przemyśle lotniczym – nowoczesne metody spawania, obróbka blach, procesy specjalne. Pracownie będą wyposażane przy współudziale merytorycznym WSK i z funduszy UE. Współpraca z instytucjami rynku pracy Centrum Kształcenia praktycznego współpracując z instytucjami rynku pracy prowadzi kursy organizowane dla osób dorosłych. w 2010 roku przeszkolonych zostało na kursach z zakresu programowania i obsługi obrabiarek CNC ok.100 osób. Prowadzimy szkolenia dla osób kierowanych z Powiatowego Urzędu Pracy w ramach zawartych umów trójstronnych o świadczeniu usług. Współpraca z Okręgową komisją egzaminacyjną Na podstawie zawartego porozumienia o współpracy z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w Krakowie, Centrum Kształcenia Praktycznego w Rzeszowie pełni rolę Regionalnego Ośrodka Wspierania Egzaminów Zawodowych. Zakresem działalności jest branża elektryczna. Centrum Kształcenia Praktycznego współpracuje w zakresie: a) weryfikacji ośrodków egzaminacyjnych b) organizacji egzaminów zawodowych c) prowadzenia kursów dla egzaminatorów d) koordynowania działań ośrodków egzaminacyjnych e) standaryzacji arkuszy egzaminacyjnych