6 grudnia 2021 Wojciech Żeglicki Rzeszowskie szkoły zawodowe otwarte na rynek pracy – edycja 2 Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2021-2023 Oś priorytetowa: IX Jakość edukacji i kompetencji w regionie Działanie: 9.4 Poprawa jakości kształcenia zawodowego Instytucja Zarządzająca: Zarząd Województwa Podkarpackiego www.rpo.podkarpackie.pl Instytucja Pośrednicząca: Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Beneficjent: Gmina Miasto Rzeszów – Urząd miasta Rzeszowa ul. Rynek 1 35-064 Rzeszów Telefon: 17 87 54 100 Fax: 17 87 54 100 E-mail: umrz@erzeszow.pl www.rzeszow.pl Okres realizacji projektu: od: 2021-06-01 do: 2023-06-30 Nr identyfikacyjny projektu: WND-RPPK.09.04.00-18-0039/16 Wartość całkowita projektu: 4 982 662,30 zł Kwota dofinansowania z UE: 4 235 262,95 zł Opis projektu: Cel główny projektu zdefiniowano jako „Wzrost jakości kształcenia i poprawa jakości szkolnictwa zawodowego w 9 SZiPKZ w Rzeszowie poprzez rozwój oferty edukacyjnej dostosowanej do potrzeb regionalnego rynku pracy, a także przygotowanie szkół i nauczycieli do prowadzenia nauczania w formie zdalnej w związku z sytuacją epidemiologiczną w kraju związaną z pandemią koronawirusa COVID-19 w okresie do 30.06.2023”. Projekt dedykowany jest dla 9 SZiPKZ, ich uczniów, nauczycieli i otoczenia społ-gosp. Zakres rzeczowy projektu: 1. Kursy prowadzenia nauczania w formie zdalnej dla nauczycieli wraz z zakupem doposażenia. 2. Kursy i szkolenia doskonalenia dla nauczycieli. 3. Kursy zawodowe dla uczniów. 4. Organizacja staży u pracodawców lub przedsiębiorców dla uczniów. 5. Doposażenie pracowni/warsztatów szkolnych. Efekty realizacji projektu: Zaplanowano, że w rezultacie realizacji projektu nastąpi: podniesienie jakości nauczania przedmiotów zawodowych poprzez poprawę kompetencji nauczycieli, udoskonalenia umiejętności w stosowaniu metod uzupełnienie kwalifikacji uczniów, dzięki czemu nastąpi podniesienie zdawalności egzaminów i wzrost zatrudnienia w zawodzie (przygotowanie uczniów do efektywnego wejścia na rynek pracy) stworzenie innowacyjnych, opartych na nowych technologiach metod nauczania dzięki nowemu doposażeniu pracowni warunki kształcenia zawodowego będą odzwierciedlały rzeczywiste warunki pracy udoskonalenie u nauczycieli kompetencji w obsłudze aplikacji na platformie Microsoft 365 – Office365, poprawa nauczania na odległość (nauczanie zdalne) dzięki odbytym stażom w nowoczesnych, pełnych innowacji firmach, uczniowie poznają środowisko pracy, staną się konkurencyjni na rynku pracy.